Skonaktuj się z nami    kontakt@grudziadzmiastootwarte.pl
Witamy na portalu GrudziadzMiastoOtwarte.pl. Miłego dnia!

Szanowni Państwo w sobotę już oficjalnie ruszyła Grudziądzka Wiosna Teatralna, kolejny weekend zarezerwowany został na kolejne przedstawienie oraz świętowanie Międzynarodowego Dnia Teatru. Tego dnia wręczona zostanie także Nagroda Aleksandra, którą w tym roku otrzyma Pan Jan Kaznocha. W czwartek natomiast zapraszam na kolejny seans z DKF-em.

21  marca   Teatr
Dyskusyjny Klub Filmowy

„The Square” reż. Ruben Östlund (Szwecja / Niemcy /Francja/Dania 2017)

po seansie spotkanie z cyklu „Przy kawie, o filmie”

Wojciech Tutaj – „Sztuka absurdu, czy absurd w sztuce?”
godz. 19.00      bilety 15 zł / karnet 420 zł

 

„Fantastyczna wyobraźnia! Niesamowicie śmieszny film!
Mógłbym go oglądać bez końca.”

 Pedro Almodóvar

 „Ten wybitny film to kino nieludzko śmieszne

i okrutnie autoironiczne.”

 Tadeusz Sobolewski
„Gazeta Wyborcza”

  

Co łączy przystojnego kuratora muzeum w Sztokholmie, zafascynowaną nim amerykańską

dziennikarkę, małego chłopca, którego niesłusznie posądzono o kradzież, oraz udającego małpę artystę?

„The Square” to czarna komedia nagrodzona Złotą Palmą na festiwalu w Cannes. Film Rubena Östlunda wywołał zachwyty i dziki śmiech podczas pokazu w Cannes. Śmiali się widzowie i śmiało się jury, w którym o nagrodach decydowali Pedro Almodóvar, Maren Ade, Paolo Sorrentino i Park Chan-wook. Östlund serią komicznych sytuacji sportretował współczesny świat,

doprowadzając do czołowego zderzenia politycznej poprawności z tym, co w każdym z nas

dzikie i zwierzęce. Oferując nieoczekiwany bonus w postaci jednej z najśmieszniejszych erotycznych scen roku – a może nawet wszech czasów – szwedzki reżyser stworzył jeden

z najzabawniejszych filmów pokazanych i wyróżnionych główną nagrodą najważniejszego

festiwalu filmowego na świecie.

 

Christian (Claes Bang) ma wszystko pod kontrolą. Jest atrakcyjnym mężczyzną o wielkim

uroku osobistym. Niedawno się rozwiódł i lubi wdawać się w niezobowiązujące romanse,

a młoda amerykańska dziennikarka (Elisabeth Moss) może okazać się jego nowym trofeum.

Na co dzień Christian jest dyrektorem prestiżowego muzeum sztuki nowoczesnej, co daje mu

władzę i idealną pozycję społeczną. Do tego przykładnie opiekuje się córkami, jeździ kosztującą fortunę Teslą i wspomaga potrzebujących – zwłaszcza, jeśli nie wymaga to od niego zbyt dużego wysiłku. Jednak podczas przygotowań do premiery instalacji „The Square”, z którą wiąże ogromne nadzieje, utrzymanie starannie pielęgnowanego wizerunku okaże się być dla niego nie lada wyzwaniem.

 

„The Square” to przewrotne, błyskotliwe kino niedające się w żaden sposób zaszufladkować.

 

 

THE SQUARE

Reżyseria        Ruben Östlund

Scenariusz      Ruben Östlund

Zdjęcia           Fredrik Wenzel

Dźwięk          Andreas Franck

Kostiumy      Sofie Krunegård

Scenografia   Josefin Åsberg

Montaż         Ruben Östlund, Jacob Secher Schulsinger

 

W rolach głównych:

Claes Bang Christian, Elisabeth Moss Anne, Dominic West Julian, Terry Notary Oleg, Christopher Læssø Michael

 

czas trwania: 145 min

 

GŁOSY  PRASY

 

Gdzie kończy się empatia i zrozumienie, a zaczyna bierność na agresję oraz przymykanie

oczu na próby destrukcji kruchego, społecznego porządku? To pytanie Östlund pozostawia

otwartym. Lecz nie ma wątpliwości, zwłaszcza w tak niestabilnej sytuacji geopolitycznej,

że echem odbije się daleko poza Szwecją.

Filmweb.pl

 

 

Trudno oglądać „The Square” i nie pomyśleć o pustych symbolach i gestach produkowanych hurtowo przez wiele instytucji kulturalnych. Film Östlunda parodiuje świat sztuki współczesnej, ale nie podważa sensu jej istnienia. Skłania raczej do zastanowienia, czemu służy czasami bardzo skomplikowany kod, stosowany przez artystów. Dlaczego biedni ludzie nie chodzą do galerii? W „The Square” można odnaleźć wiele niepokojących pytań, na które widz musi odpowiedzieć sam.

WP.pl

 

Są w tym filmie sceny prawdziwe magnetyzujące, gdy czas się zatrzymuje, świat przestaje

istnieć, a widz zostaje przykuty do ekranu, z fascynacją obserwując wydarzenia i zastanawiając się, w jakim kierunku to dalej podąży.

Kinofilia

 

Pełen energii i prowokacyjny film analizujący granice politycznej poprawności, wolności

twórczej i wolności słowa w dzisiejszym świecie.

The Hollywood Reporter

 

Wojciech Tutaj krytyk i dziennikarz filmowy związanym m.in. z portalem Filmweb, Miesięcznikiem Kino, Czasopismem Ekrany, Magazynem Filmowym SFP i Kulturą Liberalną. Posiada wykształcenie filmoznawcze i doświadczenie w prowadzeniu spotkań w Dyskusyjnych Klubach Filmowych w całej Polsce. Specjalizuje się w kinie azjatyckim i europejskim, ale śledzi też uważnie wszystkie premiery kinowe i festiwalowe, więc niestraszne są mu wszelkie tematy oscylujące wokół klasycznego i współczesnego kina. Ciekawym wyzwaniem stała się propozycja DKF-u w Grudziądzu pt. „Sztuka absurdu, czy absurd w sztuce?”. Punktem wyjścia spotkania będzie projekcja filmu „The Square”, a to w jakim kierunku potoczy się nasze „przy kawie o filmie” to już zależy od fantazji zaproszonego gościa i publiczności. Zapowiada się ciekawie więc zapraszamy.

 

Co? Gdzie? Kiedy?

Najnowsze wpisy

Czas zwiedzania, poznajcie historię Grudziądzkich Spichlerzy
6 maja 2024
Twory słowne – fragment książki pt.: „Na zawsze i na wieczność” Moniki Cieluch.
6 maja 2024
Joga twarzy w Piramidzie z tężnią solankową
6 maja 2024
Upływa termin zapisów na bezpłatne warsztaty pedagogiczne Odkryjmy to!
6 maja 2024
ASTS Olimpia Unia Grudziądz zdobywa Medal Mistrzostw Polski w Tenisie Stołowym
5 maja 2024
Jak spędziliście majówkę w Grudziądzu? – czekamy na Wasze relacje!
5 maja 2024