Skonaktuj się z nami    kontakt@grudziadzmiastootwarte.pl
Witamy na portalu GrudziadzMiastoOtwarte.pl. Miłego dnia!

Zobaczcie co czeka Was w najbliższy weekend z CK TEATR!

Szanowni Państwo tym razem naszą weekendową ofertę rozpoczniemy też od czwartku – od wieczoru z DKF-em.  W piątek w Teatrze poetycko, a w Akcencie punkrockowo – natomiast na niedzielę polecam Państwa uwadze festiwalowe popołudnie czyli Sweet Accordion Festiwal.

16 listopada  Teatr 
Dyskusyjny Klub Filmowy  
„24 godziny” Hiszpania 2022
godz. 19.00      bilety 10 zł (przedsprzedaż), 15 zł (w dniu seansu) 
bilety dostępne online 
Laureatka Oscara Penélope Cruz w nowej, przejmującej roli kobiety walczącej o uratowanie swoich bliskich przed eksmisją z rodzinnego domu.
„24 godziny” to trzymający w napięciu dramat społeczny, w którym przeplatają się historie trójki bohaterów, opowiedziane w ciągu 24 godzin mogących na zawsze zmienić ich życie.
Penélope Cruz („Vicky Christina Barcelona”) wciela się w rolę Azuceny walczącej o uratowanie swojej rodziny przed eksmisją. Partneruje jej Luis Tosar („Cela 211”), który gra Rafę – prawnika i aktywistę mocno zaangażowanego w kwestie społeczne, kosztem swoich bliskich. Poznajemy także tragiczną historię Teodory, granej przez Adelfę Calvo („Autor”). Kobieta jest zdeterminowana, by nie dopuścić do tego, by jej syn wziął na siebie winę za wydarzenia, których nie może już zmienić. „24 godziny” to przejmująca opowieść o tym, jak kryzys ekonomiczny wpływa na relacje międzyludzkie.
„24 godziny” to wieloletni projekt, zastopowany przez pandemię, do którego na nowo podeszliśmy trzy lata temu. Nie byliśmy pewni, czy film przetrwa. Reżyser, Juan Diego Botto, i ja przyjaźnimy się od trzynastego roku życia, a teatru uczyliśmy się u jego matki, Cristiny Roty. Poprosiłam go o napisanie czegoś, w czym moglibyśmy razem zagrać, ale już po pierwszym szkicu scenariusza powiedziałam: „to jest twoje, musisz to wyreżyserować!” i kilka dni później się zgodził – mówi producentka filmu i zarazem odtwórczyni głównej roli Penélope Cruz.
Światowa premiera „24 godzin” odbyła się podczas 79. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji, w konkursie Orizzonti. Film pokazywany był także podczas 70. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w San Sebastian, w sekcji Perlak (Perły). Za scenariusz i reżyserię odpowiada Juan Diego Botto („Ismael”), dla którego jest to debiut reżyserski. Zdjęcia Arnau Valls Colomer („Boscy”), muzyka Eduardo Cruz („Mama”). Dystrybucja w Polsce – Galapagos Films.
Recenzja filmweb Maciej Niedźwiedzki:
Przyjmijcie zaproszenie na madryckie przedmieścia. Z dala od szklanych biurowców biznesowej dzielnicy, ale wśród ludzi zderzonych z nieuchronnym i nieidącym na kompromisy splotem czasu i pieniądza. Azucena (Penélope Cruz) dzieli dnie między opiekę nad synem, wycieńczającymi fizycznie pracą w supermarkecie i batalią z bankiem o spłatę kredytu. Sprawa jest pilna, nazajutrz wejdzie w życie nakaz eksmisji. Jej mąż, Manuel (Juan Diego Botto), jest nieobecny i całkowicie zrezygnowany. Nie rozmawiają już ze sobą, a wieczorne kłótnie budzą ich dziecko ze snu. Złamać mentalnie i odebrać jakąkolwiek nadzieję mogła Manuelowi praca: przerzucanie gruzu za cztery euro na godzinę. Jego kumpel z roboty, Germán (Font García), to kolejny rozbitek. Trawiony przez wstyd i unikający kontaktu z matką, desperacko potrzebującej choćby krótkiej rozmowy. „Tak, mamo, wszystko u mnie dobrze” byłoby czymś więcej niż niewinnym kłamstwem, ale możliwe, że ratującym życie. Od świtu do wieczora zajęty jest również adwokat, Rafa (Luis Tosar). Jego klientce Badíi, pracującej na pięć etatów imigrantce, grozi odebranie dziecka przez opiekę społeczną. Rozsiądźcie się wygodnie w fotelach i przełknijcie gorzką pigułkę.
„24 godziny” to konkretna propozycja dla wszystkich śledzących, przepraszam za formułkę, społecznie zaangażowane kino. To nowele o ludziach zepchniętych przez los na pogranicze i egzystencjalne peryferia. Repertuar tematów i reżyserska wrażliwość kojarzyć może „24 godziny” z dorobkiem braci Dardenne czy Kena Loacha. Jednak przez kumulację i intensywność zdarzeń, niemożność zwlekania z podjęciem decyzji i koniecznością działania „tu i teraz”, film Juana Diego Botto często romansuje z sensacyjną konwencją. Poranny budzik jak wyrok śmierci. Już nie uda się niczego odwlec i przesunąć w czasie. Już jutro przymusowa wyprowadzka. Już jutro utrata dziecka. Już jutro wyrzucenie z pracy. Ciągle na ostrzu noża i o włos od tragedii.
Twórcy nie proponują systemowych rozwiązań, ale na zasadzie dziennikarskiej interwencji wskazują na miejsca zapalne w społecznej tkance. Wielowątkowość staje się fabularną osią dla marszu przez publiczne i prywatne instytucje. Policja to służba oparta na ślepym wykonywaniu rozkazów. Podziemie z zatrudnianymi na czarno imigrantami ciągle prężnie działa. Pracownicy ośrodków opieki społecznej nie mogą pomóc wszystkim. Dobre intencje i krótkotrwała uwaga muszą czasem zastąpić materialne wsparcie i prawną poradę. Za sprawą relacji w radiu przechodzimy od skali mikro do makro. Przeciągające się rządowe negocjacje z bankami odnośnie kredytów i nieudolne próby restrukturyzacji systemu finansowego liczone są w setkach tysięcy bezdomnych rocznie. Kontrapunktem dla wielkiej polityki z salonów może być scena, gdy Azucena przychodzi odebrać swoją paczkę żywności, ale rezygnuje z ciecierzycy, bo za długo się ją gotuje. Zabiera za dużo gazu, po prostu zbyt wiele kosztuje. Wymowna miniatura, dotykająca istoty rzeczy.
Oryginalny hiszpański tytuł przewrotnie sugeruje, że jesteśmy na marginesach, ale podejmowane jest tu przecież fundamentalne i przekrojowe zagadnienie. Wymagające zaangażowania ludzi i środków finansowych, stworzenia mieszkalnej infrastruktury i dostosowania prawa. Juan Diego Botto wierzy w sprawczość pojedynczych zrywów, lokalną solidarności i mobilizację, ale są one raczej tylko reakcją na objawy. Nie leczą przyczyn. „24 godziny” to filmowa publicystyka, ale nie tłumi ona wielu czulszych nut. Azucena i Badía – w tym czy innym domu, pod tym czy tamtym mostem, w tym czy tamtym przytułku – będą okrywać swoje dzieci kołdrą przed snem, głaskać po głowie, zapewniać o swojej miłości i uspokajać, że będzie dobrze. Obu matkom, uwięzionym w „kolejnym najgorszym dniu w życiu”, musi wystarczyć wiara, że „jutro w końcu będzie odrobinę lepiej”.
Źródło
https://www.filmweb.pl/reviews/recenzja-filmu-24+godziny-24708

17 listopada   Teatr

Ballady na dwa Serca
Andrzej Korycki i Dominika Żukowska
godz. 19.00    bilety od 55 zł (biletyna.pl)

Niekwestionowanymi atutami tego ujmującego duetu są niepospolite, znakomicie dobrane głosy, wspaniałe teksty oraz bogactwo rytmów i nastrojów przekazywane radośnie przy akompaniamencie gitar.
Andrzej Korycki, spiritus movens duetu, nieustannie podbija serca kolejnych pokoleń swoich fanów zaraźliwym optymizmem i nieskomplikowaną radością życia, zaś eteryczna Dominika Żukowska przenosi nieco surowy styl estradowego partnera na wyższy poziom duchowości.

Muzycy z powodzeniem znoszą klasyczny podział na artystę i widza, zdobywając kontakt z publicznością i zapraszając do wspólnego śpiewania tych znanych i lubianych utworów. Ich koncert to prawdziwa uczta muzyczna, ale i niezwykłe spotkanie ludzi, którzy pięknie opowiadają o życiu na morzu (i nie tylko) z tymi, którzy jak zaczarowani tych opowieści słuchają, czasem śmiejąc się, a czasem ocierając łzy wzruszenia.

Wiemy jedno. Kto raz usłyszy Andrzeja i Dominikę, ten zawsze już będzie nosił w sercu ich muzykę.


17 listopada  Klub Akcent

Farben Lehre – koncert

godz. 19.30     bilety 60 zł (przedsprzedaż), 70 zł (w dniu)

Brawurowa i energetyczna formacja FARBEN LEHRE powstała we wrześniu 1986 roku. Od tamtego czasu na bogatą dyskografię kapeli składa się 14 płyt studyjnych, 6 DVD oraz liczne

kompilacje. Od wielu lat zespół bardzo dużo koncertuje zarówno w Polsce, jak i za granicą. Na

swoim koncie płoccy muzycy mają występy u boku tak znaczących formacji jak the Exploited,

Die Toten Hosen, New Model Army, Toy Dolls, U.K.Subs, G.B.H., Vibrators czy Dritte Wahl. Od

2004 roku FARBEN LEHRE był pomysłodawcą oraz jednym z głównych wykonawców trasy

koncertowej Punky Reggae live, która rokrocznie odwiedzała kilkadziesiąt klubów w

większości dużych polskich miast, a w 2018 roku – po kilku latach przerwy – ponownie

powróciła na polską mapę koncertową. Żywiołowe koncerty zawsze grane „na 100%”, to bez

wątpienia znak rozpoznawczy kapeli z Płocka. Od blisko dwudziestu lat zespół gra blisko sto

koncertów rocznie i wciąż aktywnie udziela się na wielu scenach naszego kraju oraz poza jego

granicami.

W 2021 roku zespół świętował swoje 35 urodziny! Z tej okazji ukazały się takie

jubileuszowe wydawnictwa jak: CD „Pieśni XX wieku”, winyl+dvd „Akustycznie”, winyl+cd-split

„Farben Lehre & Sexbomba” oraz unikalna CD-kompilacja „Friends For Friends”, na której 35

zaprzyjaźnionych kapel, wykonuje własne wersje utworów FARBEN LEHRE.
W marcu tego roku swoją premierę miał najnowszy album zespołu, zatytułowany „Na

zdrowie”, zatem bez wątpienia kawałki z tego krążka znajdą swoje miejsce w koncertowej

setliście.

O płycie:

Współczesna rzeczywistość stała się dalece nieprzewidywalna, trudna i coraz bardziej skomplikowana. Dzisiaj potrzeba dużo zimnej krwi, cierpliwości, spokoju ducha, odwagi, a przede wszystkim zdrowia, aby ogarnąć to co się dzieje i zaskakuje nas na każdym kroku. Najnowsza płyta

chłopaków z Mazowsza z założenia ma spełniać rolę swoistego antidotum i być narzędziem pozytywnego odreagowania złych emocji, nagromadzonych wokół. Jednocześnie staje się dobrą okazją na prosty, szczery i racjonalny komentarz w kontekście czasu bieżącego, który znajduje odzwierciedlenie w większości tekstów. Muzycznie, tradycyjnie – jest żywiołowo, energetycznie,

melodyjnie, szybko i do przodu („Kasyno”, „Na zdrowie” lub „Straszny film”), choć momentami pojawiają się również spokojniejsze fragmenty („Skrzydła”, „Samo życie”), czyli praktycznie każdy znajdzie coś dla siebie. Zwolennicy dotychczasowej, dynamicznej twórczości FARBEN LEHRE nie powinni czuć zawiedzeni, natomiast kilka nowych kompozycji, rozwiązań aranżacyjnych czy pomysłów może być miłym zaskoczeniem dla słuchaczy. Na szczególną uwagę w powyższym kontekście zasługują takie kawałki jak: „Szeregowiec”, „Manifest” czy akustyczna odsłona starej, włoskiej pieśni „Bella Ciao”. Najważniejsze, aby muzyka oraz przekaz poszczególnych utworów wyszły nam wszystkim „na zdrowie” i tego się trzymajmy… „Na zdrowie” to 13 utworów, stanowiących przemyślaną całość, z których niektóre pojawiły się już tu i ówdzie w obiegu koncertowo-internetowym, m.in. „Deja Vu” czy „Nie zamykaj oczu”, inne doczekały się nowej odsłony („Choroba polska”, „Samo życie”), a reszta jest całkowicie premierowa. Oprócz autorskich kompozycji, na płycie pojawiają się również dwa kowery – wspomniana „Bella Ciao” oraz „Dalej”, song z repertuaru zaprzyjaźnionej, niemieckiej formacji DRITTE WAHL, jednak z tekstem Wojciecha Wojdy.

Nie da się ukryć, że wiecznie młody kwartet z Mazowsza nie zwalnia tempa!

Muzyka FARBEN LEHRE jest energiczna, melodyjna, pełna radości grania i wolna od

kompleksów. Ostre, aczkolwiek przystępne dźwięki oraz garść szczerych słów stanowią próbę

duchowego porozumienia się z drugim człowiekiem. Najważniejsze utwory: „Ali-Baba”, „Anioły

i demony”, „Ferajna”, „Handel”, „Helikoptery”, „Manifest”, „Matura”, „Nierealne ogniska”,

„Przebudzenie”, „Spodnie z GS-u”, „Stacja Wolność”, „Szeregowiec” czy „Terrorystan”.

FARBEN LEHRE (skład):

Wojtek Wojda – wokal, teksty

Konrad Wojda – gitara, wokal

Filip Grodzicki – gitara basowa

Gerard Klawe – perkusja

oficjalna strona FARBEN LEHRE: www.farbenlehre.plocman.pl

kanał YouTube FARBEN LEHRE: www.youtube.com/c/FarbenLehreOfficial


 

19 listopada  Klub Akcent

Sweet Accordion Festiwal

godz. 16.00  bilety 35 zł (przedsprzedaż), 45 zł (w dniu koncertu)

Zapraszamy na festiwal tworzony z pasją przez ludzi kochających muzykę i chcących się tą miłością dzielić. Jest to propozycja dla wszystkich, którzy są ciekawi dobrych dźwięków i chcą je odkrywać w różnych odcieniach. Każda edycja jest inna i każda zabiera nas do świata pięknych kompozycji, gdzie głównym bohaterem jest akordeon oraz niezwykłe możliwości tego instrumentu.

Gospodarzem wieczoru są grudziądzcy muzycy Izabela i Grzegorz Grzankowie oraz formacja Sweet Accordion.

Wystąpią:
* DUET KUBA SIENKIEWICZ I ŁUKASZ DĄBROWSKI
* MODESTA PASTICHE
* POEZJA WYSOKIEJ PRÓBY
* SWEET ACCORDION

Kilka słów o wykonawcach:

Kuba Sienkiewicz, piosenkarz autor, specjalista neurolog, prezes zespołu Elektryczne Gitary. Współpracuje ze scenami  literacko-muzycznymi, układa muzykę do filmów i teatru. Tworzy

piosenki rozrywkowe i zaangażowane. Podczas festiwalu w Grudziądzu wystąpi wspólnie z Łukaszem Dąbrowskim – „człowiekiem orkiestrą”, który zagra na akordeonie midi. Wspólnie wykonają program literacko-muzyczny pod tytułem „Od morza do morza” złożony z piosenek

obejmujących 44-letni okres twórczości.

Modesta Pastiche to interesujące stylizacje i aranżacje, a także charakterystyczny wizerunek artystyczny z charyzmatyczną wokalistką na czele. Grupa skupia muzyków różnych środowisk muzycznych. Połączenie naturalnych instrumentów z elektroniką lub DJ-skim pazurem nadaje brzmieniom formacji wyjątkowy klimat. Muzycy znani publiczności przede wszystkim z produkcji telewizyjnych:  „Jaka To Melodia” czy „Kabaretowa Scena Dwójki”.

Poezja Wysokiej Próby – formacja składająca się z grudziądzkich muzyków, której liderką jest Daria Dunajska  – autorka tekstów, muzyki i wokalistka zespołu; aranżacje piosenek to wysmakowane opracowania, które nadają poezji śpiewanej atrakcyjny styl. W tym roku, 2 września, zespół został laureatem II nagrody Festiwalu „Drogowskazy” – poezja, szanty, blues – w miejscowości Krzyż Wielkopolski.

Sweet Accordion – twórcy SWEET ACCORDION FESTVAL; zespół w swoim repertuarze ma największe „hity” od francuskiej muzyki akordeonowej po przeboje muzyki latynoskiej i filmowej. Autorskie opracowania z przyjemnością zapadają w ucho każdego melomana.

Co? Gdzie? Kiedy?

Najnowsze wpisy

XXXVI Lampion Ekotona
17 maja 2024
18 maja 2024 r. Centrum Edukacji Ekologicznej w Grudziądzu zaprasza na wydarzenie Maj w Ogrodzie.
17 maja 2024
Rajd rowerowy „Odjazdowy Bibliotekarz”
17 maja 2024
Już jutro II Grudziądzki Festiwal Literatury dla Dzieci I Młodzieży „Zabajnik”
17 maja 2024
Powołania dla nowych wiceprezydentów
16 maja 2024
Pchli Targ już w najbliższą niedzielę
16 maja 2024