Synergia jest kobietą
Po raz kolejny w gościnnej przestrzeni restauracji Wiktualia odbyło się spotkanie „Kobiet na swoim”, czyli przedsiębiorczych pań z Grudziądza i okolicy, które wspierają się w prowadzeniu biznesów. Tematem spotkania było „Biznes na mapie. Jak zarządzać wizytówką google”
Obecnie, jeśli ktoś prowadzi własną działalność, jeśli chce sprzedawać swoje produkty i usługi, to musi być widoczny w sieci. Własne strony internetowe, profile w mediach społecznościowych, blogi czy relacje, to rzecz ważna, ale najważniejsze jest być widocznym tam, gdzie ludzie najpierw szukają informacji. Takim miejscem z reguły jest wyszukiwarka Google oraz jej Mapy.
Spotkanie, które 13 sierpnia poprowadziła Kamila Wasiak z firmy vvasiak.pl, poświęcone było bardzo ważnemu zagadnieniu – stworzeniu i prowadzeniu własnej wizytówki google.
Zazwyczaj mało kto przykłada do niej wagę. Nie jest ona tak kolorowa i ciekawa jak relacje na FB czy zdjęcia na Instagramie. Nie uzupełnia się jej łatwo, za pomocą dedykowanej aplikacji, niczym wpis na portalu X. Jednakże prawidłowo prowadzona wizytówka google, to potężne narzędzie, które agreguje wszystkie informacje o nas (odnośniki do profili, galerii), o naszej ofercie (sklep, menu) i pozwala na relacje z klientami (komentarze i czat). Aktywność ze strony właścicielki profilu i klientów pozwala wyżej wpozycjonować firmę w wynikach wyszukiwania. Posiadanie własnej pineski na mapie to jedno, oceny firmy to drugie, ale wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania google, to klucz do pozyskania nowych klientów.
O ile profile w mediach społecznościowych są metodą na utrzymywanie kontaktów ze stałymi klientami i prowadzenie kampanii marketingowych, to nasza wizytówka google jest zaproszeniem dla osób nas nieznających.
Szkolenie skupione na tak wąskim zagadnieniu było bardzo obfite w konkretne treści. Przedsiębiorcze panie, będące jego uczestniczkami, otrzymały sporo informacji na temat jak prawidłowo założyć własną wizytówkę. Jak ważne jest dobre opisanie firmy, użycie etykiet czy słów kluczowych w relacjach z klientami. Okazuje się, że warto też regularnie uzupełniać treści w wizytówce, na przykład wrzucając tam swoje zdjęcia czy odnośniki do wpisów w mediach społecznościowych. Dzięki temu pokazujemy klientom, że jesteśmy aktywną firmą i prowadzimy funkcjonującą działalność gospodarczą, a dodatkowo wiążemy ich z naszymi profilami, sklepami czy blogami, gdzie mogą dowiedzieć się o nas więcej. Nie ma dla firmy gorszej antyreklamy, niż przestarzała wizytówka. Osoba szukająca konkretnej usługi bądź jakiegoś towaru, nie kliknie odnośnika kogoś, kto nie opisze, czym się zajmuje i co oferuje, nie ma podanej strony internetowej, czy ma opinie sprzed kilku lat.
To szkoleniowe spotkanie odbyło się w przyjemnej przestrzeni Wiktualii, wypełnione było dobrym jedzeniem i piciem, rozmowami i pomysłami na wspólne działania. Bez wątpienia „Kobiety na swoim” to wartościowy klub, do którego warto dołączyć.
W spotkaniu wzięły udział:
Alicja Łęgowska fizjoterapeutka uroginekologiczna
Patrycja Madej – Przystanek Ciszy
Milena Lasocka – Piekarnia Kromka i Cukiernia Wena
Kamila Wasiak – VVasiak.pl
Monika Balcer-Grudzień – Piękne Okno
Angelika Rząca – Czule Kadruje Fotografia Angelika Rząca
Agnieszka Grabowska – Jadalne Bukiety Grudziądz
„Kobiety na Swoim” to organizacja powołana do wszechstronnego wspierania kobiet na każdym etapie ich życia zawodowego i osobistego. Działa na rzecz promowania przedsiębiorczości, edukacji i równouprawnienia, pomagając kobietom rozwijać swoje umiejętności, zakładać własne biznesy oraz przezwyciężać trudności życiowe. Jej celem jest wzmocnienie pozycji kobiet w społeczeństwie i na rynku pracy, aby mogły pewnie realizować swoje marzenia.
Grupa otwarta jest na wszystkie panie zainteresowane rozwojem własnej działalności.
Warto śledzić jej profil na FB oraz zaglądać na naszą stronę www.grudziadzmiastootwarte.pl, gdzie publikujemy zapowiedzi spotkań i inicjatyw „Kobiet na swoim”.