1 grudnia Klub Akcent
Proletaryat – koncert
godz. 20.00 bilety 79 zł (przedsprzedaż), 90 zł (w dniu koncertu)
Proletaryat to absolutna legenda polskiej sceny rockowej. Od samego początku poruszając się w estetyce crossover, łączyli perfekcyjnie punk, hard core i metal. Kiedy dodamy do tego mocne, zaangażowane i bardzo bezpośrednie teksty, łatwo znaleźć odpowiedź z czego wynika ta trwająca do dziś fascynacja zespołem.
Po ponad trzydziestu pięciu latach na scenie, zespół dopracował swój unikalny, wymykający się porównaniom styl. Aktualnie PROLETARYAT zakończył prace nad nowym albumem „Ząb za ząb” (2023 r.). Zapraszamy na trasę koncertową „Nie damy się 2023” obejmującą większą część kraju. Podczas koncertów będzie można usłyszeć nowy materiał jaki i sztandarowe przeboje zespołu.
3 grudnia Teatr
Koncert Niedzielny „Od opery do musicalu”
Wręczenie Nagrody im. ks. prof. Janusza Pasierba Franciszkowi Maśluszczakowi
godz. 12.00 brak wejściówek
WYSTĄPIĄ:
– Justyna Gęsicka – mezzosopran
– Krzysztof Zimny – tenor
– Michał Kuzimski – fortepian
Koncertowi towarzyszyć będzie wernisaż malarstwa laureata Nagrody Franciszka Maśluszczaka.
Kilka słów o laureacie Nagrody:
Franciszek Maśluszczak
Artysta malarz, rysownik, grafik. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie w 1974 roku. Jego twórczość najbliższa jest ekspresjonizmowi metaforycznemu. Namalował kilkaset obrazów, wykonał wiele tysięcy rysunków i szkiców. Miał ponad 100 wystaw indywidualnych m.in. w Warszawie, Wiedniu, Sztokholmie, Berlinie, Helsinkach i Sofii. Jego prace posiadają m.in. Muzea Narodowe w Szczecinie i Krakowie, Muzeum w Genewie, Muzeum Pokoju w Tokio, Muzeum im. Chagalla w Witebsku, Muzeum w Lublinie, Zamościu, Toruniu, Radomiu, Gdańsku, Siedlcach, Słupsku i innych.
Jest autorem ilustracji książek dla dorosłych i dla dzieci. Projektuje okładki i plakaty. Współpracował z wieloma czasopismami, m.in. „Ty i Ja”, „Literaturą”, „Szpilkami”, „Polityką”, „Tygodnikiem Literackim”, „Gazetą Wyborczą” i „Rzeczpospolitą”. Ilustrował również książki Ireneusza Iredyńskiego, Edwarda Stachury, Marka Nowakowskiego i Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego.
Udoskonalił swój warsztat malarski tak wielce, że w 2004 powierzono artyście namalowanie „Drogi krzyżowej” w jednym z kościołów na warszawskim Ursynowie. Swoje doświadczenie i wrażliwość przekazuje w czasie pełnienia profesorskich obowiązków w katedrze Malarstwa i Rysunku na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej. Maśluszczak jest malarzem i wizjonerem wielkiego formatu, a przy tym człowiekiem skromnym i życzliwym.
Justyna Gęsicka – mezzosopran
Ukończyła z wyróżnieniem studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy (2018), w klasie śpiewu solowego prof. dr hab. Małgorzaty Greli.
Już jako uzdolniona studentka zadebiutowała w Operze Nova w Bydgoszczy, na deskach profesjonalnej sceny operowej w roli Papageny w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta, w reżyserii Matthiasa Remusa pod batutą Macieja Figasa (2017). W następnym roku, 2018 również na deskach tejże Opery zaśpiewała partię Rozyny w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego: w reżyserii Sławomira Żerdzickiego, pod batutą Jerzego Wołosiuka. W tym samym roku na scenie Kameralnej Opery Nova wystąpiła ponownie jako Rozyna w reżyserii Jitki Stokalskiej, pod batutą Piotra Wajraka.
Za kreację postaci Rozyny w reżyserii Jitki Stokalskiej zdobyła I nagrodę 11. Międzynarodowego Operowego Forum Młodych na najciekawszą osobowość artystyczną Festiwalu.
Współpracuje z Filharmonią Pomorską im. I.J. Paderewskiego w Bydgoszczy, z którą wykonała wiele projektów oraz w obecnym roku rozpoczęła współpracę z Operą Nova w Bydgoszczy i Filharmonią Koszalińską im. Stanisława Moniuszki.
Prowadzi ożywioną działalność koncertową z muzyką operetkową i musicalową.
Od roku 2019 jest członkiem Związku Artystów Scen Polskich działającym przy Operze Nova w Bydgoszczy. Występuje w kraju i za granicą.
Krzysztof Zimny – tenor, solista Opery Nova w Bydgoszczy, absolwent Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu prof. Adama Zdunikowskiego. Zadebiutował na scenie występując w roli Oebala, w studenckim spektaklu Apollo i Hiacynt Wolfganga Amadeusza Mozarta, wystawionym m. in. na Uniwersytecie Sztuk Pięknych w Ostrawie, w Czechach. Rok później wcielił się w postać Franka w operze Flis Stanisława Moniuszki. W roku 2017 wystąpił po raz pierwszy na deskach Opery Nova kreując postać Tamina z opery Czarodziejski flet Wolfganga Amadeusza Mozarta pod muzycznym kierownictwem dyrektora Macieja Figasa. W czerwcu 2018 roku zadebiutował na deskach Teatru Wielkiego w Łodzi wcielając się w postać Fentona w przedstawieniu Wesołe Kumoszki z Windsoru Otto Nicolaia.
W roku 2019 wystąpił w Filharmonii Narodowej w Warszawie podczas Wielkiej Gali Operowej PAPROCKI IN MEMORIAM. W roku 2020 wystąpił w roli Ernesta w przedstawieniu Don Pasquale G. Donizettiego w reżyserii Michała Znanieckiego zrealizowanym w Teatrze Wielkim w Łodzi. W 2021 r. po raz pierwszy wystąpił w Operze Wrocławskiej kreując postać Ferranda w spektaklu Cosi fan tutte W. A. Mozarta pod dyrekcją Adama Banaszaka. W bydgoskiej Operze Nova występuje jako: Tamino w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta, Ferrando w Cosi fan tutte
- A. Mozarta, Nemorino w Napoju miłosnym G. Donizettiego, Damazy w Strasznym dworze S. Moniuszki, Alfred w Zemście nietoperza J. Straussa oraz Koloman Żupan w Hrabinie Maricy I. Kalmana. Współpracuje z Filharmonią Pomorską w Bydgoszczy, Filharmonią Kameralną im. Witolda Lutosławskiego w Łomży oraz licznymi placówkami kultury w całej Polsce. Ma na swoim koncie wiele koncertów oratoryjnych, operetkowych i kameralnych. Jest laureatem II miejsca VI Konkursu Wokalnego im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy oraz finalistą II Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Bogdana Paprockiego.
Michał Kuzimski pianista – ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie prof. Tatiany Shebanovej i prof. Jarosława Drzewieckiego, następnie studia podyplomowe w zakresie kameralistyki fortepianowej w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Jest laureatem Konkursu na Stypendia Artystyczne Towarzystwa im. F. Chopina w Warszawie w 1994 r. oraz II nagrody w Ogólnopolskim Konkursie im. F. Liszta we Wrocławiu w 1997 r. Stypendysta Ministerstwa Kultury i Sztuki. Uczestniczył w kursach pianistycznych doskonaląc umiejętności pod kierunkiem prof. Tatiany Shebanovej, prof. Włodzimierza Obidowicza, prof. Aleksieja Orłowieckiego, prof. Jerzego Sulikowskiego, prof. Jerzego Godziszewskiego. Koncertował w wielu miastach Polski oraz poza granicami (Włochy, Rosja, Niemcy, Austria, Słowacja, Węgry). Brał udział w kursach, seminariach i spotkaniach metodycznych prowadzonych przez prof. Katarzynę Popową-Zydroń, prof. Wiesławę Ronowską, prof. Włodzimierza Wiesztordta, prof. Elżbietę Tarnawską. Jako akompaniator uzyskał wiele nagród i wyróżnień w konkursach krajowych i międzynarodowych. W swoim dorobku ma również kilka nagrań płytowych. Obecnie pracuje na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, na Wydziale Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz prowadzi klasę fortepianu w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia w Chełmnie.
3 grudnia Teatr
Andrzej Poniedzielski – recital
Nowa płyta „BA”
godz. 18.00 bilety 90 zł, 85 zł, 80 zł
Mógł być inżynierem, ale coś poszło nie tak i został jednym z najbardziej płodnych tekściarzy. Zresztą nie tylko. Pisze też scenariusze, gra na gitarze, występuje na scenie, żartuje, jest konferansjerem, zdarzały mu się również epizody improwizatorskie w kultowym serialu “Spadkobiercy”… o każdym innym można by w tym momencie napisać: człowiek-orkiestra, ale dynamika postaci Andrzeja Poniedzielskiego po prostu nam na to nie pozwala.
Korzeni artystycznych Poniedzielskiego moglibyśmy szukać tam, gdzie on doszukiwał się początków poezji śpiewanej, czyli u ludzi pierwotnych. To wówczas wg niego powstały nurt pełen smutku i bólu, gdy jednemu z naszych praprzodków na stopę spadł kamień 🙂 No a skoro opowiada o tym z takimi detalami, wnioskujemy, że może to pamiętać 🙂
Jesteśmy przekonani, że każdy z Was zna przynajmniej jeden, jeśli nie więcej tekstów jego autorstwa. Tomiki pełne wierszy, teksty które na scenie interpretowali najznamienitsi polscy artyści to zbiór, którym Poniedzielski mógłby obdzielić niejednego autora. My chyba jednak najbardziej lubimy gdy pojawia się na scenie kabaretowej. Gdy powoli z postaci lirycznej zamienia się w sceniczne zwierzę… pewnie dlatego w niektórych kręgach zyskał przydomek “Stary Podsiadło” 😉 Te dwie postaci zresztą w przeszłości miały okazję spotykać się na koncertowych scenach, a nam pozostaje mieć nadzieję, że znów się tam zejdą. Chociaż biorąc pod uwagę energię obu panów – możemy na to jeszcze “trochę poczekać”.
Zatem czego możemy spodziewać się idąc na występ, czy spotkanie z Andrzejem Poniedzielskim? Na pewno nie tego, co młodzież nazywa “czadem”. Za to nasze umysły przeżyją najwspanialszą rozkosz a śmiać się na głos i potem jeszcze w duchu wszyscy będziemy bardzo długo.
Szanowni Państwo, gdy zobaczycie nazwisko Poniedzielski na plakacie, czy interentowym bannerze, a już na pewno, gdy wyświetli się na naszym portalu – kliknijcie przycisk “kup bilet”. Podziękować możecie nam po spektaklu 🙂